پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182973
روزهاي سرد بازار خودرو در آستانه پاييز
تاریخ انتشار : 1394/06/28 07:55:19
نمایش : 1331
بازار خودرو در آستانه فصل پاييز، روزهاي سردي را پشت سر مي‌گذارد و اين سردي و رکود باعث ثبات قيمت خودروهاي داخلي و بي‌تفاوتي خودروهاي خارجي نسبت به نوسان نرخ ارز شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، رکود بازار خودرو و تشديد آن در روزهاي پاياني تابستان باعث شده تا قيمت خودرو در بازار به نرخ ثابتي برسد و طي روزهاي اخير تغييري را در اين زمينه شاهد نباشيم.

به اين ترتيب در آستانه فصل پاييز، بازار خودرو با سردي همراه بوده و خريدار چنداني براي خودورهاي صفر در بازار وجود ندارد.

اين مسئله علاوه بر خودروهاي داخلي، در مورد خودروهاي خارجي نيز صدق مي‌کند به طوري که افزايش قيمت ارز در هفته گذشته بر خلاف دفعات قبل، تأثيري بر قيمت خودروهاي خارجي نداشته و بازار اين خودروها نيز همچنان با رکود و ثبات قيمت همراه است.

در بررسي بازار خودروهاي داخلي تنها بايد به کاهش ۲۰۰ هزار توماني قيمت تندر ۹۰ دنده اتوماتيک و پارس تندر اشاره کنيم که به ترتيب به قيمت ۴۷ ميليون تومان و ۴۹ ميليون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار عرضه مي‌شوند.

در مقابل، طي روزهاي اخير قيمت رانا با افزايش ۲۰۰ هزار توماني همراه بوده و به ۳۲ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان رسيده است.

در بين خودروهاي خارجي نيز مزدا ۳ طي روزهاي اخير يک ميليون تومان کاهش قيمت را تجربه کرده و در حال حاضر به قيمت ۱۱۱ ميليون تومان به خريداران عرضه مي‌شود. قيمت سوناتا نيز با يک ميليون تومان کاهش به ۱۶۴ ميليون تومان رسيده است.

در عين حال، قيمت ساير خودروها در بازار تغييري نداشته و ثابت بوده است، به طوري که پژو ۲۰۶ صندوق‌دار مدل V۸ همچنان با قيمت ۳۶ ميليون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار عرضه مي‌شود. پژو ۲۰۶ تيپ ۵ نيز با قيمت ۳۶ ميليون و ۳۰۰ هزار تومان و پژو ۴۰۵ مدل SLX با قيمت ۳۰ ميليون و ۱۰۰ هزار تومان به مشتريان عرضه مي‌شود.

پژو پارس سال ۳۵ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان و سمند LX معادل ۳۰ ميليون و ۱۰۰ هزار تومان در بازار معامله مي‌شود.

قيمت تيبا نيز بدون تغيير همچنان در بازار ۲۴ ميليون و ۱۰۰ هزار تومان است و تيبا هاچ‌بک هم با قيمت ۲۷ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان به مشتريان عرضه مي‌شود.

در مورد قيمت سايپا ۱۱۱ مدل SE نيز بايد به ثبات قيمت اين خودرو در بازار و عرضه آن به قيمت ۲۰ ميليون و ۳۰۰ هزار تومان اشاره کرد. سايپا ۱۳۱ مدل SE نيز ۲۰ ميليون تومان و سايپا ۱۳۲ مدل SE به قيمت ۲۰ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان به خريداران عرضه مي‌شوند.

در مورد قيمت خودروهاي خارجي هم بايد به ثبات قيمت اين خودروها در بازار اشاره کنيم به طوري که در حال حاضر پرادو دو در ۲۷۵ ميليون تومان، کرولا فول مدل ۲۰۱۵ معادل ۱۲۸ ميليون تومان، ياريس هاچ‌بک ۱۱۰ ميليون تومان، اپتيما مدل ۲۰۱۵ معادل ۱۵۱ ميليون تومان و اسپورتيج مدل ۲۰۱۵ معادل ۱۵۰ ميليون تومان در بازار عرضه مي‌شوند.

قيمت ليفان X۶۰ نيز در بازار همچنان ۵۹ ميليون تومان و جک J۵ دنده اتوماتيک ۵۹.۵ ميليون تومان است.

در بازار، قيمت مزدا ۲ تيپ ۲ در بازار ۷۵ ميليون تومان، هيوندايي I۲۰ معادل ۷۸ ميليون تومان، سانتافه ۲۰۱۵ معادل ۱۹۸ ميليون تومان و سوناتا مدل ۲۰۱۵ معادل ۱۶۵ ميليون تومان است.

بازار خودرو در حالي همچنان با رکود همراه است که هر ساله با فرا رسيدن فصل پاييز ميزان خريد و فروش در اين بازار کاهش مي‌يابد و امسال نيز با وجود رکود بازار، شاهد تشديد اين مسئله هستيم.


مرجع : خبرگزاري فارس
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html